FSC-CCOO Aragón | 14 marzo 2025.

  • Menú Principal
    • tu sindicato

      Modificació de l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes

      • Us donem trasllat de les indicacions que acabem de rebre del Servei de Prevenció de Riscos laborals respecte a l’ús de les mascaretes:

      20/04/2022.
      CCOO Catalunya

      CCOO Catalunya

      Benvolguts/des, 

       

      Ateses les darreres indicacions de les autoritats sanitàries (Real Decreto 286/2022, de 19 d’abril, adjunt) sobre la modificació de l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes durant la crisi sanitària ocasionada por la COVID-19, aquest Servei de Prevenció de Riscos Laborals proposa fer ús de la mascareta (FFP2, o quirúrgica en el seu defecte) en els següents casos:

       

      1.     De manera obligatòria, a les persones treballadores COVID-19 positives, a qui el personal sanitari no hagi determinat, amb criteris clínics, que sigui necessària la incapacitat temporal (IT) i, per tant, han de continuar treballant.

       

      2.     De manera obligatòria, a les persones treballadores que hagin estat considerades contactes estrets d’un cas COVID-19 positiu, durant els 10 dies posteriors a l’últim contacte amb el cas.

       

      3.     De manera obligatòria, a les persones treballadores que hagin de treballar en contacte amb persones COVID-19 positives, com pot ser el cas de les infermeries o unitats COVID dels centres penitenciaris i centres educatius de Justícia Juvenil.

       

      4.     Es recomana fer ús de mascareta a les persones treballadores vulnerables per a la COVID-19, segons criteris del Ministeri de Sanitat i del Departament de Salut, que fa atenció directa al públic sense que puguin mantenir la distància de seguretat o que no disposin de mesures de protecció col·lectiva que evitin el contacte (mampares protectores o similars)

      El Ministerio de Sanidad, d’acord amb l’evidència científica al maig de 2021 i el principi de precaució, ha definit com grups vulnerables per a la COVID-19 les persones amb diabetis, malaltia cardiovascular, inclosa hipertensió, malaltia pulmonar crònica, immunodeficiència, insuficiència renal crònica, malaltia hepàtica crònica severa, càncer en fase de tractament actiu, obesitat mòrbida (IMC>40), embaràs i majors de 60 anys. 

      (PROCEDIMIENTO DE ACTUACIÓN PARA LOS SERVICIOS DE PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES FRENTE A LA EXPOSICIÓN AL SARS-CoV-2. 1 de febrero de 2022. Ministerio de Sanidad)

      (GUIA D’ACTUACIÓ I COL·LABORACIÓ DELS SERVEIS DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS PER FER FRONT A LA PANDÈMIA DE COVID-19 Actualitzat: 14.01.2022. Departament de Salut)

       

      5.     Es recomana fer ús de mascareta a les persones treballadores als espais on no es pugui mantenir la distància mínima de seguretat, on es produeixen aglomeracions de persones o on la ventilació resulti insuficient.

       

      6.     Es recomana fer ús de mascareta a les persones treballadores que presentin simptomatologia compatible amb la COVID-19.

       

      Aquestes indicacions s’aniran actualitzant en funció d’ulteriors concrecions normatives i de les noves instruccions de les autoritats sanitàries o de la Funció Publica, 

       

      Atentament,